سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نگاهی به زندگی

1- ظهیر دوچرخه کهنه اش را در گوشه ای انداخت و هر چه قدرت داشت جمع کرد تا بتواند طول خیابان را با سرعت بیشتری بدود . نفس نفس می زد اما بیشتر ترسش از این بودکه برادرش بفهمد او دوچرخه اش را برداشته است به خصوص الان که دوچرخه هم دیگر در اختیارش نبود.

2- هریت مرد . دانشمندان در صدد کشف علت مرگ او هستند اماگمانه های اولیه می گوید احتمالا این لاک پشت 175 ساله بر اثر عارضه قلبی درگذشته است ولی به هر صورت تا اعلام نتیجه نهایی توسط تیم پزشکی که برای این منظور تشکیل شده نمی توان نظر قطعی داد . دانشمندان تلاش می کنند تا به علت حقیقی مرگ وی پی ببرند.

3- پزشکان حاضر در جام جهانی برای مارادونا که این روزها برای دیدن مسابقات فوتبال به آلمان سفر کرده است ابراز نگرانی کرده اند . آنها معتقدند احتمال دارد مارادونا به دلیل فشارهای روانی و استرسی که در حین تماشای مسابقات تیم ملی کشورش به خود وارد می کند دچار حمله قلبی شود.

پزشکان به مارادونا هشدار داده اند بیش از پیش مراقب خود باشد و در هنگام تماشای مسابقات از استرس دوری کند.

4- وقتی وکلای یک خانم ثروتمند در انگلیس وصیتنامه او را باز کردند از شدت تعجب شوکه شدند. این خانم که هیچ وارثی نداشت به دلیل احساسات شدید نسبت به حیوانات وصیت کرده است با ثروتی که از وی باقی مانده برای تمام سگهای ولگرد لندن لباس تهیه کنند تا آنها از سرمای زمستان در امان بمانند.

ادامه یک - ظهیر همچنان که در فکر دوچرخه خود بود به سرعت می دوید . چند نوجوان دیگر نیز مثل او در حال دویدن بودند. آنها به پیچ کوچه ای نزدیک شدند و به سرعت به داخل آن پیچیدند ، ظهیر هم می خواست همین کار را بکند بر سرعتش افزود اما ناگهان چیزی ستون فقراتش را در هم کوبید .

دو چر خه همچنان در گوشه خیابان بر روی زمین افتاده بود.

کمر ظهیر از وسط به پشت خم شد . خون بر روی دیوار کنار کوچه شتک زد وبوی گوشت سوخته مشام همسالان ظهیر را آزرد و او آرام چشمانش را بر روی دو چرخه اش بست . چند لحظه بعد تانکهای اسراییلی برای برادر ظهیر هم دوچرخه ای باقی نگذاشتند .

بی تردید ظهیر آخرین کودکی نیست که در سرزمین فلسطین می میردو البته اولین آنها نیز نبود .

طی 5 سال گذشته سربازان اسراییلی 19 هزار کودک را  در نوار غزه و کرانه باختری کشته و یا زخمی کرده اند . 19 هزار کودکی که هیچ گناهی جز فلسطینی بودن نداشته اند . هیچ کس برایش مهم نیست که آنها چرا می میرند . با تروریسم هم قرار نیست مبارزه ای بشود .

حقوق بشر ،حقوق کودکان و زنان فقط برای کشورهای غربی است . برای آمریکا ، انگلستان ، آلمان و ...

داستان ظهیر ساخته و پرداخته یک ذهن داستان پرداز نیست قصه واقعی یک کودک شهید از زبان پدرش بود که به این شکل روایت شد  و همینطورسایر موارد هم قصه نیستند . داستان هریت ،مارادونا و سگهای ولگرد لندن واقعی هستند . اما برای غرب و افکار عمومی جهان که اسیر رسانه شده اند این روز ها فوتبال  وقصه های دیگر مهمترند .حتی اگر ظرف یک هفته   38  نفر در نوار غزه به ضرب گلوله سربازان «با اخلاق!؟» اسراییلی از پای در آیند و یا در سودان روزانه    60  کودک بر اثر قحطی بمیرند و حتی اگر در حاشیه جام جهانی چند هزار کودک و زن از کشورهای جهان سوم و چهارم برای استفاده جنسی به آلمان قاچاق شده باشند

چرا مرگ هریت یک تیم پزشکی می خواهد ولی مرگ هزاران کودک حتی یک گزارش ساده هم نمی خواهد.؟

چرا برای استرس مارادونا اهمیت قائلیم ولی برای متلاشی شدن هزاران خانواده فلسطینی هیچ اهمیتی نمی دهیم؟

برای ما چه چیزی اهمیت دارد؟

آیا روزی ما را سر نمی برند در حالی که جهان در خواب است؟

براستی برای ما چه چیزی اهمیت دارد ؟

 

 

 

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 85 تیر 5 :: 2:26 عصر ::  نویسنده : مسعود بصیری    

درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 208141